XXVII Posiedzenie Rady Przedsiębiorców
6.10.2021 r. godz. 15.30
podczas VI edycji Kongresu 590
hala EXPO XXI, ul. Ignacego Prądzyńskiego 12/14
W trakcie tegorocznej VI edycji Kongresu 590 odbędzie się XXVII posiedzenie Rady Przedsiębiorców. W trakcie dwóch paneli omawiane będą następujące tematy i zagadnienia:
I Panel
Dziesiątka Rzecznika MŚP. Konferencja programowa nr 3/4
Ograniczenie biurokracji i Półroczne vacatio legis
15.30-16.15
„Dziesiątka Rzecznika MŚP” to 10 postulatów dotyczących najważniejszych systemowych zmian w obszarze prawa gospodarczego, które ułatwią odbudowę gospodarki po pandemii koronawirusa. Postulaty te zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Radę Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP, która skupia ponad 300 organizacji zrzeszających przedsiębiorców i pracodawców. Dobrane zostały więc one w taki sposób, by były wspólnym głosem całego środowiska przedsiębiorców – dużych i małych.
Dyskusja w trakcie Kongresu 590 dotyczyć będzie punktów 3. i 4. z „Dziesiątki” i będzie jednocześnie otwartym, XXVII posiedzeniem Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP.
Moderator – Adam Abramowicz, Rzecznik MŚP
- Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii (do potwierdzenia)
- Poseł z Komisji Ustawodawczej Sejmu RP (do potwierdzenia)
- dr hab. Krzysztof Koźmiński, prof. Uniwersytet Warszawski, Ośrodek Analiz Cegielskiego
- dr hab. Jan Podkowik, Katedra Prawa Konstytucyjnego Uniwersytetu Warszawskiego
- Radosław Płonka, adwokat, ekspert BCC ds. prawa gospodarczego
Partnerem merytorycznym cyklu konferencji „Dziesiątka Rzecznika MŚP” jest Business Centre Club.
II Panel
Cyfrowa dekada Europy – szanse dla sektora MŚP w perspektywie 2030 r.
16.30-17.15
Komisja Europejska w marcu 2021 r. przedstawiła wizję transformacji cyfrowej Europy do 2030 r. Składają się na nią cztery podstawowe filary: kształtowanie umiejętności, bezpieczeństwo i zrównoważona infrastruktura cyfrowa, cyfryzacja usług publicznych oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw z dodatkowym celem podwojenia tzw. jednorożców (startupów wycenianych na co najmniej 1 mld USD) w UE. W ramach strategii cyfryzacji kluczowe dla polskiego sektora MŚP jest pozyskiwanie funduszy dla realizacji projektów. Eksperci wskażą możliwe ścieżki sięgnięcia po te fundusze, zwracając szczególną uwagę na szanse i zagrożenia występujące w poszczególnych etapach procesu.
Moderator – Grzegorz Piątkowski, Dyrektor w Biurze Rzecznika MŚP
- Przedstawiciel KPRM (do potwierdzenia)
- dr Łukasz Kossacki-Lytwyn, adwokat, doktor historii, od 2016 roku współpracuje z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Zespole ds. deregulacji i transparentności prawa
- Marcin Wasilewski, pracuje w ABB od 2018 roku. Jako zarządzający sektorami energetyki, chemii i przerobu ropy, odpowiada za sprzedaż, realizację oraz serwis projektów i rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo, efektywność oraz niezawodność. Od wielu lat jest związany z branżą energetyczną.
- Ewa Kocińska-Lange, reprezentuje interesy polskiego środowiska B+R+I w Brukseli, aktualnie ekspert Europejskiej Przestrzeni Badawczej
- Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny Związku Polskiego Leasingu
FORMULARZ REJESTRACYJNY:
Informujemy, że rejestracja na XXVII posiedzenie Rady Przedsiębiorców została zakończona. Dziękujemy za zainteresowanie wydarzeniem.
Klauzula informacyjna – udział w posiedzeniu Rady Przedsiębiorców/Zespołów Roboczych
Zgodnie z obowiązkiem z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, z siedzibą w Warszawie (00-679), przy ul. Wilczej 46, tel. 22 123 70 70 („Rzecznik”).
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych pod adresem mailowym: iod@rzecznikmsp.gov.pl lub pisemnie na adres: ul Wilcza 46, 00-679 Warszawa z dopiskiem „IOD”.
Dane osobowe będą przetwarzane w związku z udziałem w posiedzeniu Rady Przedsiębiorców/Zespołów Roboczych w celu organizacji posiedzenia, rejestracji jego przebiegu, archiwizacji oraz publikacji nagrań w serwisach społecznościowych Rzecznika. Podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonywania przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), określonych szczególnie w art. 8 i 9 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. 2018, poz. 648). W przypadku osób uczestniczących w posiedzeniu, a nie będących członkami Rady/Zespołu, podstawą przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania. Uczestnictwo w posiedzeniu oznacza zgodę na rozpowszechnianie wizerunku przez publikację nagrań w serwisach społecznościowych Rzecznika – niewyrażenie takiej zgody należy zgłosić Administratorowi przed rozpoczęciem posiedzenia.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w związku z udziałem w pracach Rady/Zespołu i realizacją zadań Rzecznika.
Dane stanowiące dokumentację archiwalną będą przechowywane w archiwach państwowych przez okresy wskazane w przepisach prawa.[1] Zapisy nagrań posiedzeń będą upubliczniane w mediach społecznościowych przez okres 2 lat.
Dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom:
- podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (tj. usługi IT i wsparcia technicznego, usługi archiwizacji, digitalizacji i niszczenia dokumentów, usługi doradcze i prawne), które przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami,
- niezależni zewnętrzni usługodawcy, dostawcy, partnerzy, będący odrębnymi administratorami (m.in. usług pocztowych i operacyjnych),
- organy ochrony prawnej i instytucje publiczne upoważnione do tego na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
Każdej osobie przysługuje prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
- wycofania zgody w dowolnym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: (22) 531 03 00