Klauzula informacyjna – dla uczestników telekonferencji

Zgodnie z obowiązkami wynikającymi z art. 13 i 14 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych
z dnia 27 kwietnia 2016 r.[1] (dalej: „RODO”) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika z siedzibą w Warszawie (00-679),
    przy ul. Wilczej 46, numer tel.: 22 123 70 70 (dalej: „Rzecznik” lub „Administrator”).
  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Rzecznika oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem e-mailowym: iod@rzecznikmsp.gov.pl lub pisemnie na adres Biura Rzecznika z dopiskiem „IOD”.
  1. Dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, nazwy reprezentowanej jednostki lub przedsiębiorstwa oraz wizerunku będą przetwarzane w celu umożliwienia rejestrowania przebiegu spotkań w ramach telekonferencji oraz sprawozdawczości z działań Rzecznika.
  1. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie realizacji zadań ustawowych określonych w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
  1. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału
    w telekonferencji. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.
  1. Dane będą przechowywane przez okres nie dłuży niż 1 rok. Po upływie wskazanego okresu Pani/Pana dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom:
  • podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora (tj. usługi IT i wsparcia technicznego, w szczególności dostawcy oprogramowania telekonferencji, usługi archiwizacji, digitalizacjii niszczenia dokumentów, firmy doradcze, consultingowe i prawne), które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami;
  • niezależnym zewnętrznym usługodawcom, dostawcom, partnerom, będącym odrębnymi administratorami (np. w zakresie świadczenia usług pocztowych);
  • sądom, ministerstwom oraz innym organom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

8.    Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługują następujące prawa:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych
    w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, dane teleadresowe: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, numer telefonu: (22) 531 03 88, strona internetowa: www.uodo.gov.pl.

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)/ Dz.U.UE.L.2016.119.1 oraz Dz.U.UE.L.2018.127.2 oraz Dz.U.UE.L.2021.74.35).